Friday 17 July 2009

Perodua vs Proton.

Dulu selalu org duk kutuk proton terutama bab kualiti keretanya..kalau ikutkan mana2 kereta pun ada masalh hatta kereta jenama2 import sekalipun..tapi ya laaa sape nak komen benda2 import dan mahal ni..nanti jatuh laa standard..ada juga yg buat perbandingan antara proton dan perodua..seperti biasa la jenama proton gak yg kena kutuk..untuk maklumat yang aku dapt dari forum2,kereta perodua adalah 100% produk dari daihatsu.daihatsu plak adalah salah satu cabang dari toyota.dan perodua cuma adjust sikit mana yg patut termasuk logo dan harga..Tapi perodua ni kira pandaila amik technology orang n x amik risiko kena kutuk sangat. Proton kire sangat berani reka kereta sendiri dan kita adalah pengguna terdahulu Proton untuk menjadikan proton lebih berkualiti sebelum diimport keluar.
Kalau kereta Proton yang dulu memang ada problem banyak. Tapi dengan adanya pengarah urusan baru, pengurus bahagian kualiti yang baru datang dari syarikat kereta German BMW, Proton dah banyak improve.
Apapun terpulang pada citarasa masing2..baik perodua atau proton masing2 adalh produk malaysia yg ada pro n kontra dan yang patut juga dibanggakan tak kira lah dari mana parti yg kita sokong hihihiiiiih...

No comments:

Post a Comment