Saturday 8 August 2009

BELUM habis babi DATANG pula anjing!!

Pendapat Oleh: maliksho07

"Hari ini kita digemparkan dengan penularan wabak penyakit H1N1 iaitu penyakit selsema babi yang semsestinya berpunca daripada babi. Apa yang menyedihkan kita, wabak ini tidak mengenal siapa yang akan menjadi mangsanya tak kira bangsa, agama, kanak-kanak, dewasa, lelaki atau perempuan.

Benarlah apa yang dinyatakan dalam agama islam bahawa bala Allah itu kalau diturunkan, maka tidak kira siapa yang ada di dalamnya, orang alim atau jahil semuanya akan terkena tempias bala.

Apa penulis ingin nyatakan di sini, Agama islam banyak memberi peringatan demi peringatan untuk manusia supaya ikutlah Perintahj Allah nescaya kamu akan selamat.

Tapi apa yang kita kesalkan hari ini, Bala ini di turunkan disebabkan beberapa masalah yang kita boleh fikirkan bersama. Salah satunya, berkuasanya orang celik dunia tapi buta akhirat sehinggakan masalah H1N1 ini pada fikiran mereka BOLEH DI ATASI DENGAN MEWUJUDKAN VAKSIN BAGI MELAWAN PENYAKIT INI.

Sedangkan Agama telah memberitahu, Babi itu adalah Haram, kenapa kita tidak haramkan Babi tersebut?maksud saya kenapa jadikan ia satu medan usahawan penternakan secara besar-besaran seolah-olah kita tidak merasakan babi itu haram. Nah, apabila timbulnya wabak, Penularannya begitu pantas kerana secara logiknya kerana terlalu banyaknya babi...

Apa yang menghairankan saya, di malaysia, banyak institut, sekolah, jabatan, IPTA/IPTS telah duitutup kerana penularan wabak ini tetapi KANDANG BABI DI SELURUH NEGARA MASIH TIDAK DITUTUP..Apakah manusia hari ini lebih jahil dari manusia lampau?..Kerajaan pula menampakkan tidak serius dalam menangani isu ini.

segalanya adalah kerana politik. Bimbang kalau menutup ladang-ladang babi akan hilang undi mereka pada pilihanraya akan datang..Ini kah PEMIMPIN NAMANYA! BANGSAT saya katakan kalau ada pemimpin yang berfikiran seperti ini. sebabnya mereka berjuang bukan untuk rakyat tapi untuk diri sendiri!

Belum habis wabak H1N1 hari ini di gemparkan pula dengan wabak anjing..dan sudah 4 yang terbunuh di china.. Nah China! kau bunuh saudara muslim di china..Allah telah hantar satu bala yang kamu tidak mampu nafikanya,...

Kesimpulannya..kedua-dua penyakit ini, babi dan anjing adalah dua binatang yang dinyatakan dengan jelas dalam Al-Quran adalah haram untuk manusia..tepai inilah kejahilan zaman moden..Satu ayat Allah pun kita tak mampu laksanakan...

renung-renungkan...



Sekian..

No comments:

Post a Comment