Sunday 26 July 2009

Isu Nizar : Media Pro UMNO Cuba Melaga-Lagakan Pimpinan PAS

Dato' Harun Taib iaitu Ketua Dewan Ulama PAS Pusat menafikan kenyataannya ditujukan kepada mana-mana pihak atau peristiwa ketika mengulas mengenai pemasangan lilin. Beliau mendakwa hanya memberikan panduan secara umum berdasarkan hadis Rasulullah SAW.

Harun mengulas laporan sebuah media pro UMNO yang mendakwa beliau mempertikaikan tindakan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin memegang lilin di majlis yang tidak jelas berunsur agama atau tidak bagi memperinghati kematian Teoh Beng Hock di Ipoh.


Dalam kenyataan media tersebut, di laporkan Harun berkata, Nizar tidak sepatutnya hadir di majlis itu kerana ia majlis yang meragukan samada ia upacara agama atau sebaliknya. Ekoran laporan madia pro UMNO itu, pelbagai pihak bingung dan tidak jelas sikap PAS kerana Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Husam Musa menyokong kehadiran Nizar itu. Media berkenaan jelas dilihat cuba melaga-lagakan antara Husam dengan beliau.

Sudah lumrah, media pro UMNO akan mencari isu-isu yang boleh menjadi 'political advantage' kepada puak-puak UMNO. Isu-isu seperti ini akan di mainkan semaksima mungkin bagi mengelirukan masyarakat dan memberi pandangan negatif terhadap PAS dan Pakatan Rakyat. Jesteru itu, kepada semua pimpinan dan ahli PAS agar mencari titik persamaan bagi menyelesaikan isu secara rundingan bagi menjaga nama baik PAS di mata umum.


http://addin77.blogspot.com

No comments:

Post a Comment